Çin merkezli e-ticaret devleri Temu ve Shein, önümüzdeki haftadan itibaren ABD’deki müşterileri için fiyatlarını artıracaklarını duyurdu. Bu hamle, ABD Başkanı Donald Trump’ın Çin eserlerine yönelik yüksek gümrük vergisi siyasetinin bir sonucu olarak bedellendiriliyor.
İKİ ŞİRKETTEN EŞ VAKİTLİ AÇIKLAMA
Temu’nun bağlı olduğu Çinli PDD Holdings ve Singapur merkezli Shein, yaptıkları açıklamalarda, “küresel ticaret kurallarındaki ve vergilerdeki son değişiklikler nedeniyle” operasyonel maliyetlerinin yükseldiğini vurguladı. Her iki şirket de 25 Nisan’dan itibaren “fiyat düzenlemelerine” gideceklerini bildirirken, artış oranlarına dair rastgele bir ayrıntı vermedi. Rekabet içindeki bu iki şirketin neredeyse birebir sözlerle açıklama yapması ise dikkat çekti.
UCUZ ALIŞVERİŞ PERİYODU SONA MI YAKLAŞIYOR?
ABD pazarına girişlerinden bu yana ağır dijital reklam kampanyaları ve influencer iş birlikleriyle öne çıkan Temu ve Shein, düşük fiyat stratejileriyle Batılı perakendeciler üzerinde önemli baskı oluşturmuştu. Fakat Trump idaresinin Çin menşeli eserlerin birçoklarına uyguladığı yüzde 145’lik gümrük vergisi ve 800 dolar altı eserlerdeki gümrük muafiyetinin kaldırılması, bu iki markanın işleyişini direkt etkiledi.
Her gün yaklaşık 4 milyon düşük kıymetli paketin ABD’ye çoğunlukla Çin’den gümrüksüz olarak girdiği “de minimis” muafiyeti, 2 Mayıs prestijiyle sona erecek. Bu tarihten itibaren Çin ve Hong Kong çıkışlı tüm eserler yüzde 145 oranında gümrük vergisine tabi olacak.
ABD’li siyasetçiler, iş dünyası temsilcileri ve güvenlik yetkilileri bu muafiyeti uzun müddettir “ticari bir açık” ve “sahte eser ile kaçak malların ABD’ye açılan kapısı” olarak tanımlayarak kaldırılmasını talep ediyordu.
HEDEF KİTLELERİ VE STRATEJİLERİ FARKLI
Shein; düşük maliyetli giysi, kozmetik ve aksesuar eserlerini toplumsal medya influencer’ları aracılığıyla bilhassa genç bayanlara ulaştırırken, Temu mesken eşyalarından elektronik eserlere kadar geniş bir eser yelpazesi sunuyor.
REKLAM HARCAMALARINDA DÜŞÜŞ DİKKAT ÇEKİYOR
Geçtiğimiz yıl toplumsal medya platformlarında en çok reklam veren markalar ortasında yer alan Temu ve Shein, son haftalarda bu alanda bütçe kısıtlamalarına gitti. Sensor Tower’ın bilgilerine nazaran, Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat ve X üzere platformlardaki reklam harcamalarında önemli düşüş yaşandı. Bu gelişme, reklam gelirine bağımlı toplumsal medya platformları için olumsuz bir sinyal olarak görülüyor.
AMAZON’DAN RAKİP HAMLE
Kasım ayında Amazon, Temu ve Shein’e karşılık vermek gayesiyle, 20 dolar altı eserlerin yer aldığı yeni bir çevrimiçi mağaza açtı. Bu mağazada listelenen eserlerin büyük kısmı, Temu ve Shein’in sunduğu eserlerle benzerlik gösteriyor.
Temu ve Shein, fiyat artışlarına karşın müşterilerini kaybetmemek için çeşitli adımlar atıyor. Temu yaptığı açıklamada, “Bu süreçte siparişlerinizin problemsiz ulaşması için stoklarımızı güçlendirdik. Fiyatları mümkün olduğunca düşük tutmak ve sizin üzerinizdeki etkiyi azaltmak için elimizden geleni yapıyoruz” tabirlerine yer verdi.
More Stories
Kamuda ‘güvencesiz istihdam’ dayatması artarak sürüyor: Takımlı yerine ‘sözleşmeli’
Emekli promosyon yarışı kızıştı: Hangi banka en yüksek promosyonu veriyor?
Emekli yeniden sokağa çıkıyor