ABD’de Michigan Üniversitesi’nce ölçülen tüketici itimat endeksi, nisanda üst istikametli revizyonla 52,2 oldu.
Michigan Üniversitesi, Amerikalı tüketicilerin eğilimleri doğrultusunda hazırladığı tüketici inanç endeksinin nisan ayına ait kesin bilgilerini açıkladı.
Buna nazaran, tüketici itimat endeksi, nisanda geçen aya kıyasla 4,8 puan azalışla 52,2’ye indi.
2022’DEN BU YANA EN DÜŞÜK SEVİYE
Söz konusu bilgi üst istikametli revize edilirken, bu aya ilişkin öncü data 50,8 olarak açıklanmıştı. Temmuz 2022’den bu yana en düşük düzeyini kaydeden tüketici itimat endeksi, martta 57 olmuştu.
Amerikalıların mevcut finansal şartlara yönelik değerlendirmesini ölçen mevcut ekonomik şartlar endeksi, nisanda aylık bazda 4 puan azalarak 59,8 puana düştü.
Tüketicilerin uzun vadeli öngörülerini yansıtan tüketici beklentileri endeksi de birebir periyotta 5,3 puan gerileyerek 47,3’e indi.
KISA VADELİ ENFLASYON BEKLENTİSİ
Tüketicilerin kısa vadeli enflasyon beklentisi nisanda yüzde 5’ten yüzde 6,5’e çıktı. Üst üste dördüncü ayda 0,5 puan yahut üzerinde artan kısa vadeli enflasyon beklentisi, Kasım 1981’den bu vakte kadarki en yüksek düzeyini gördü. Bu da son 44 yılın en yüksek beklentisi olarak kayıtlara geçti.
Uzun vadeli enflasyon beklentisi de yüzde 4,1’den yüzde 4,4’e yükseldi. Bu bedel, Haziran 1991’den bu yana kaydedilen en yüksek oran oldu.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Tüketici Anketleri Yöneticisi Joanne Hsu, tüketici itimadının geçen aya kıyasla yüzde 8 düştüğünü ve üst üste dördüncü ayda gerilediğini söz etti.
Beklentiler endeksinin ferdî mali durum ve iş şartlarındaki düşüşlerle birlikte tabana vurduğunu belirten Hsu, endeksin 1990 resesyonundan bu yana görülen en sert 3 aylık düşüşü kaydettiğine dikkati çekti.
Hsu, “Tüketiciler büyük ölçüde ticaret siyasetine ait devam eden belirsizlik ve enflasyonun yine yükselme potansiyeline bağlı olarak iktisadın birçok istikametine ait risk algıladı” sözünü kullandı.
ENDİŞE VERİCİ OLAN…
İş gücü piyasası beklentilerinin kasvetli kalmaya devam ettiğini belirten Hsu, iktisadın gidişatı açısından daha da tasa verici olanın, tüketicilerin gelecek yıl daha zayıf bir gelir artışı beklemesi olduğunu kaydetti.
More Stories
Kurban Bayramı yaklaşırken fiyatlara yetişilmiyor: Ette 7 yılda devasa artış!
OPEC’ten kritik rapor: Petrol üretimi düşüyor!
Dünyada milyar dolarlık şirket sayısı artıyor: Türkiye’nin sırası şaşırttı!